Autor |
Wiadomość |
GOLDI
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 1:04, 06 Lut 2014 |
|
Toyota mr2 rocznik 91.
Dlaczego Mr2?
Nie wiem... zaczynałem od Astry F 1,6... nastepnie był Eclipse 2 generacjie w wersji GS (138hp shamowanie z 142 seryjnym), po lekkich modach dobiłem do 148hp było mało i z czasem silnik uturbiłem tworząc przyjemnie jeżdżące już 220hp. Eclipse był piękny, wygodny... ale... był jak "przysłowiowa blondynka" ładna ale rozumu zero... Z czasem od samochodu zacząłem wymagać czegoś więcej niż wyglądu. sporo zainwestowałem w zawieszenia, opony itd... wlasiwie cokolwiek by poprawić trakcje i prowadzenie tego samochodu. Awykonalne to ciężki hamerykański nie skręcający strucel farjny jakodupowóz ale nic więcej..
zacząłem poszukiwania czegoś co zacznie się dobrze prowadzić (właściwie lepiej od poprzednika). Dość długo intersowało mnie Mr2 ale nie miałem wówczas w ogóle do czynienia z tym samochodem. Pooglądałem parę egzemplarzy, ale jakoś ciężko w Polsce było znaleźć coś zacnego. Michał (z tego forum) zaraził mnie swoją srebrną rev3 więc jako bazę udało mi się znaleźć egzemplarz dopiero pod Lublinem...
Bazowo zakupiona z silnikiem 5sfe (2,2 130hp) ale z udogodnieniami ktore w owym czasie mnie interesowaly czyli elektro-hydrauliczne seryjne wspomaganie i klimatyzacja (co nie bylo standardem)...
samochód już w drodzę powrotnej urzekł mnie tym jak się prowadził...
nie był bez wad (drobnych) ale i tak miał służyć jako baza do dalszego dłubania (taka choroba)
po zakupie wyglądał tak:
tutaj już zacząłem projektować crossbara :
trochę czasu i kilometrów minęło i dość szybko wleciała turbosprężarka
z odpowiednimi układami oczywiście
[img]https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/p206x206/164369_176742359012304_6012075_n.jpg?lvh=1[/img]
na spokojnym pół bara doładoania było już całekim przyjemnie i hamowania pokazała coś koło 50km i 70nm przyrostów względem serii... jednak jakoś apetyt rósł w miarę jedzenia i mądry polak po szkodzie silnik zakończył żywota
ale żal mi go nie było i tak był tylko opcją do zmiany
szybko zakupiłem "pół następnej Toyoty" (swap 2,0 turbo 225hp ze skrzynią ze szperą )
swap szybko bezproblemowo dokonałem i
znów apetyt rósł:
szybka korekcja mapy paliwa, boostu zapłonu, strjenie:
i bah..
samochod szybko postawiłem na nogi wracając do seryjnych parametrów pracy spężarki
zakupiłem kilka dodatkowych zabawek jak gwincik gabsporta:
komplecik poliurethanow
i wiele wiele innych rzeczy za sporą ilość $erca wpakowanego w samochód
jednak... (to chyba choroba do dłubania przy samochodach)
stwierdziłem, że jednak charakterystyka silnika turbo to nie to. dłubać dalej i rozwijać tej jednostki nie chciałem więc zakupiłem:
aluminiowy 3,0 v6 (1mz-fe z camry):
i.... zdrowie nieco mnie opuśiciło, więc 3,0 v6 wciąż czeka na swapik a tymczasem wrzuciłem silnik taki jak ma MichałMr2 czyli 2,0 175 n/a i czas w końcu coś pojeździć.
bardzo nieaktualne fotki ale ostanie jakie mam (nie lubie zdjęć robić) więc z przed roku:
co do zdjęć to obiecuję poprawę, ale to może z czasem z warunków bojowych. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez GOLDI dnia Czw 1:04, 06 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
eryk
Prezes Oddziału
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 679 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany:
Czw 1:19, 06 Lut 2014 |
|
Ładne autko i dobry wybór Też jestem zwolennikiem samochodów z centralnie umieszczonym silnikiem. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
GOLDI
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 1:51, 06 Lut 2014 |
|
dzięki za miłe słowa do ideału jeszcze jej trochę brakuje, ale mechanicznie jest sprawna w 100% jak zawsze chciałem
jeśli dobrze doczytałem to Matra Murena w posiadaniu ? wielki szacunek totalny klasyk !! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Macioo
Klubowicz
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 21:05, 06 Lut 2014 |
|
Kupa fajnego auta, no i wreszcie w użytku, miejmy nadzieję że i po torze się uda pośmigać razem! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
francfan
Klubowicz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 138 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany:
Pon 11:40, 17 Lut 2014 |
|
To chyba już trzecia mr2 w klubie. Super! Podobają mi się modyfikacje wnętrza, a także rezygnacja z turbo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
GOLDI
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 2:45, 22 Lut 2014 |
|
dzięki dzięki plan ogólnie jest taki by trzymać się (choćby wizualnie) jak najbliżej oryginału
w samej kwestii silnikowej zdaje sobie sprawę, że najprostszą opcja byłoby pozostawienie 2,0T i jego dalsze modyfikacje... jednak to co z tymi silnikami (3sge 2,0 n/a) na innych forach czynią Pascal czy Prażyn jest rewelacyjne odpowiednimi środkami (pozostając w N/a) krzesają dodatkowe 40-60KM.
co będzie czas pokaże |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Maciupa
Nowicjusz
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miedziana Góra
|
Wysłany:
Pon 23:54, 03 Mar 2014 |
|
Super autko Mam nadzieję, że zobaczę je na torze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
GOLDI
Nowicjusz
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 0:41, 10 Mar 2014 |
|
dzięki wielkie... nastawiałem się na miniony poniedziałek... jednak dostawca opon dał ciała i przyszły nie takie co przyjść miały no i samochód uziemiony. odsyłka wymiana itd i jeszcze nie mam właściwych :/ 5 kwietnia wybieram sie na track day na torze Poznań więc moze i z rozpędu wpadne 7mego do kielc.... o ile sie nic nie zje...e |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GOLDI dnia Pon 0:43, 10 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|