|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Foinix
Przewodniczący BTK
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 9:12, 23 Wrz 2010 |
|
Braking Drift - polega na przeniesieniu większej części masy auta na przednią część pojazdu za pomocą krótkich, lecz energicznych naciśnięć pedału hamulca w momencie gdy rozpoczyna się zakręt. Wtedy koła tylnej osi tracą przyczepność i rozpoczyna się poślizg samochodu.
Clutch Kick - tzw "strzał sprzęgłem", polegający na chwilowym naciśnięciu pedału sprzęgła, zredukowaniu biegu i bardzo szybkim, energicznym puszczeniu go w trakcie przejeżdżania przez zakręt. Powoduje to gwałtowną utratę przyczepności kół.
Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - wykonuje się ją przy wejściu w zakręt puszczając na krótko pedał gazu, efektem czego jest powstanie niewielkiej nadsterowności powodującej poślizg, który kontroluje się operowaniem pedałem gazu i kontrowaniem kierownicą. Technika ta używana jest przy większych prędkościach w łagodniejszych zakrętach.
Feint Drift - przed zakrętem wykonuje się skręt w kierunku przeciwnym do kierunku zakrętu, a następnie gwałtownie skręca się kierownicą we właściwą stronę rozpoczynając w ten sposób poślizg.
Dirt Drop Drift - polega na wyjechaniu tylną osią poza tor, gdzie przyczepność opon jest dużo mniejsza, co staje się przyczyną poślizgu.
E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - najbardziej znana technika, polega na zaciągnięciu hamulca ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, w momencie wchodzenia w zakręt.
Jump Drift - tzw "podskok", wykonuje się go na zakręcie przejeżdżając przez tarkę tylnym kołem, które w tym momencie podskakuje i można dzięki temu uzyskać chwilowy brak przyczepności oraz nadsterowność samochodu.
Long Slide Drift - jest to długo trwający drift, rozpoczyna się go za pomocą np. Hamulca ręcznego dużo wcześniej przed zakrętem. Wymagana jest do tego duża prędkość samochodu.
Power Over - technika polegająca na mocnym naciśnięciu pedału gazu w momencie wchodzenia w zakręt. W skutek boksowania kół samochód traci przyczepność i przechodzi w poślizg kontrolowany. Dodatkowym efektem wizualnym jest duża ilość dymu z opon. Technikę tę można wykonać tylko jeśli auto dysponuje wysoką mocą silnika.
Biblia Driftu - (film) [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Foinix dnia Czw 9:13, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
kudlaty113
Sekretarz
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 123 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buzko-Zdrój
|
Wysłany:
Czw 16:49, 23 Wrz 2010 |
|
Świetny temat, a szczególnie film Chyba sam zacznę się uczyć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SBA4EVER
Klubowicz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 3:26, 21 Paź 2010 |
|
W filmiku Biblia driftu ktory rowniez mozna sciagnac z torrentow jest kilka samochodow jak mr2 moje s14 czy ae86 toyota. Kazdy samochod zachowuje sie inacze ze wzgledu na rozklad masy i specyfikacje zawieszenia. Mi bardzo brakuje promilu skretu co pozwalalo by mi sie bardziej wychylac w poslizgu. mowie o dlugich poslizgach gdzie jednak przednie kola musza jechac w kierunku zamierzonym. Dodatkowo mozan montowac na maglownice dystanse co zwieksza skret + drazki kierownicze. pilowanie blokad ograniczajacych skret itd. Polecam osobiscie cos co mnie czeka czyli pochylenie przednich kol. Mozecie podjechac i zauwazyc u mnie jak wygladaja przednie opony. Wczesniej 205 teraz starly sie tak ze wygladaja jak od wski kat pochylenia kol powoduje ze podczas poslizgu opona przylega w wiekszej czesci do asfaltu nie sciera rogow i lepiej sie prowadzi i daje lepsza kontrole w poslizgu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foinix
Przewodniczący BTK
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 10:52, 21 Paź 2010 |
|
czyli masz ustawione przednie koła w tzw. negatywie... pewnie jakieś -3* albo więcej ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SBA4EVER
Klubowicz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:10, 21 Paź 2010 |
|
Nie nie zawieszenie bede robil w ta zime mowie o tym czego mi zabraklo i co jest bardzo wazne. Jesli chodzi o przyczepnosc i zuzywanie opon. Zadnych sladow zuzycia po ostrym lataniu nie mieli ci co mieli pochyl. Ja mam nowe opony do wyrzucenia z przodu po jedny treningu i to toyo jeszcze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|